torsdag 12 juni 2008

Vi 2 återförenas i sommar

I år har det inte blivit mycket tid över för tvåändsstickning, eller tid har det kanske funnits men den där lusten har uteblivit. Men det ska bli ändring på det nu, sommaren är här och med den lusten att handarbeta. När jag tänker efter så handarbetar jag nästan bara på sommarhalvåret, jag behöver en vecka av lugn och ro i Ludvika hos mina föräldrar för att stickningen ska komma fram igen. Under den veckan brukar jag vallfärda till Nickusboden, hemslöjdsföreningens butik i Nås, och till Wåhlsteds i Dala-Floda och sedan åker jag hem till Stockholm igen med så mycket inspiration (och garn) i bagaget att det räcker ett par månader. Nästa vecka åker jag!

Så roligt att så många vill parallelsticka i sommar igen, vi verkar ha nyrekryterat ett par personer till och med!

3 kommentarer:

handarbetaren sa...

Jag ser verkligen fram emot tvåändsstickning i sommar! Jag tänker slå mig ner i stugan i Dalarna. Det finns en underbar gammal dam där som också stickar parallellstick. Ska göra henne och korna sällskap.

Efwa - Medea sa...

Jag är en av de nyrekryterade =)
Har aldrig testat tvåändsstickning förut trots att jag i mitt tidigare liv stickade massor. Men nu ska det bli av och det är jättekul!!

Stick-kine sa...

Jag var med och stickade 2-ändstickade vantar förra gången - vill gärna vara med igen! Lite trött på sockar så vantar passar bra, var anmäler man sig???? Hälsn Stick-Kine