måndag 13 augusti 2007

Prioriteringar

Mitt tankar borde vara helt koncentrerade på min avhandling och så sitter jag och funderar på mönsterkonstruktion istället. Jag har beslutat mig för att bryta trenden med att sticka först och tänka sedan och istället rita ut ett mönster innan jag stickar den här gången. Dessutom har jag köpt två par stickor och två nystan garn för att kunna börja på båda vantarna samtidigt, en revolutionerande tanke för mig.

Påsömsvantstickningen går framåt men är så trist så att klockorna stannar, bara rätstickning och i svart till på köpet. Jag är färdig med vänstervanten så när som på tummen men nu måste jag göra något annat för att inte bli vansinnig av tristess och sluta med tvåändsstickning helt och hållet.

Tillbaka till avhandlingen och verkliga livet...

Inga kommentarer: